Tuesday 1 November 2011

.:: Novel Kau Laksana Bulan - Aina Emir ::.



Assalamualaikum.. tak jawab dose. kalau jawab comeynye awak... :)


Hari ini aku nak bercerita sedikit tentang novel yang aku baru khatam kan semalam.. Setelah seminggu aku asyik dok baca jer buku nie, akhirnya aku berjaya menghabiskan buku nie walaupon ada part-part buku nie yang aku skip- skip kan jugak.Bukan apa kadang aku rasa part yang aku baca bosan tu aku skip je la.. Kadang - kadang perasaan ingin tau citer seterusnya menjadi salah satu faktor gak keSKIP kn aku.. hehe...:)
Ok now aku nak menceritakan tentang novel ini secara kesimpulannya..




Novel nie mempunyai banyak wataknya dikeluarkan.. watak utamanya ADRIANA digambarkan oleh penulis sebagai seorang wanita yang berpendidikan tinggi, sopan santun lemah lembut tetapi berpendirian tegas. Walaubagaimanapon dia tetap kalah dengan LELAKI yang romantis. Baginya lelaki romantis adalah sangat sesuai dengan jiwanya sebagai penulis buku novel.


Novelnya lebih kepada "Thriller Novel" . Bagi aku novel nie ok la sebab kita bagaikan membaca novel didalam novel dan novel (eh.. betol ke aku merepek nie) hehe.. Watak lelaki dalam novel nie boleh tahan banyak jugak la.. Meh aku memperkenalkan kat korunk.. Watak pertama SYAFIK , kekasih lamanya semasa di alam persekolahan, bercinta sakan kemudian apabila meningkat dewasa dan mebawa haluan diri untuk menyambung pelajaran, SYAFIK bagaikan menjauhkan diri dari ANNA (nama singkatan ADRIANA). Setelah beberapa tahun SYAFIK mula merebut cinta ANNA kembali.


Kemudian ANNA menjumpa cinta yang baru di alam maya iaitu lelaki bernama RAZIF. Hidupnya bagai ada sinar dan angan-angan mula tercipta apabila dia bercinta dengan RAZIF. Tetapi itu semua hanya lah seketika juga apabila tiba-tiba dia mendapat khabar bahawa RAZIF meninggal dunia. Hidupnya mula musnah dan dia menjadi takot untuk bercinta lagi..


Tanpda diduga, pertemuanya dengan FIRAS ALI secara memalukan menjadikan hubungan mereka makin lama makin menjadi. Dalam diam rupanya ANNA mencintai FIRAS. Namun begitu mesej-mesej romantis dan cinta EIZLAN dari email ANNA membuatkan anna jadi tidak keruan.


*Apakah jadi pada ADRIANA.. Siapakah yang akan menjadi pilihan ANNA antara SYAFIK,FIRAS ALI, RAZIF dan EIZLAN. Kalau nak tau korunk kena la baca yer.. hehe...
hehe.. nie aku nak membuktyikan yang aku ada buku nie., haha

*tadi aku search internet tau tentang citer nie.. sekali keluar yang kat YouTube citer nie secara drama.. wow! bestnya... terkejot aku.. pe lagi.. layan citer nie kat opis la.. best oo..
**Hope korang pon baca la buku nie...hehe.. buku nie pon aku pinjam kat kawan aku..hehe



"Aku tidak melihat cintamu dengan sepasang mataku,
   Aku melihatnya dengan mata hatiku "
     



Sampai disini sahaja coretan ku.. happy reading <3

4 orang bertuah nak mengomen:

fadh leyanie said...

akan cuba mencari novel itu lpas ni :)

*!Life Cik AniS1190 *! said...

hye fadh.. thanks yer.. hehe.. cer la cari novel nie.. best ok.. hee :) salam perkenalan...

ir yien 9897 said...

rajin nyer anis baca novel :)

kalau yien mesti dah tertido :)

*!Life Cik AniS1190 *! said...

yien: hehe..try la baca.. dapat novel yg romantik.. mmg syok abis la yang...