Thursday, 15 December 2011

Sinopsis Drama Akasia "GEMERSIK KALBU"



Hello u alls.. lama kan aku tak hupdate.. dekat seminggu jugak la kan... Maaf la, sebab aku sekarang mengalami virus KEMALASAN untuk update,. bajet aku fames, ada orang nak baca jer.. hahaha..PERASAN! Aku sekarang nagh menunggu masuk keje baru je.. aka TEMPAT KEJE BARU. tempatnya masih dirahsiakan.. nanti aku buat entry k.. haha.. sayang korunk.. mmmuuxxsss..

Ok aku nak buat entry pasal cerita baru yang akn ditayangkan kat TV3 SLOT AKASIA menggantikan DRAMA TENTANG DHIA . Korang tengok tak citer TENTANG DHIA. best kan.. jahat owh mak dia.. Ku Salmi!! urghhh!! teremo lak aku!

PERHATIAN!! AKU BUAT DUA SINOPSIS K.. SATU IKOT BUKU, SATU LAGI SINOPSIS YANG DAH DIBACA DAN DIRINGKAS KAN.

SINOPSIS GEMERSIK KALBU 1 (mengikut sinopsis buku)

Raihana… pertama kali kutatap wajahmu, ada getar yang menusuk di kalbu. Saat itu, hanya suaramu yang bisa melunakkan mimpiku. Meskipun tawamu nampak bahagia, mengapa bening mata itu bersalut duka? Andainya kau pernah terluka, izinkan aku mengubatinya. Namun, jawapanmu sering menyongsang makna. Tinggal harapanku tergapai-gapai, kau biarkan begitu sahaja .

Puas kukikis namamu. Lelah jasadku dek tipu helahmu. Berkali-kali kuulang; aku lelaki yang tak tahu malu. Sayangnya… bayangmu jua yang hadir mengocak tenangku. Belajarlah menerima hakikat, aku adalah kenyataan dan dia adalah kenangan! Sekali lagi kutunggu lafaz cintamu kerana aku bukan lelaki yang tewas!
Sufian… cinta bukan paksaan. Cinta juga bukan simpati. Ikrar kasih kami dulu ibarat tugu di hati ini. Janji setia itu tak mungkin diingkari hanya kerana kamu. Mengertilah… semuanya bukan kemahuan fikiran. Impian dan ingatan terhadapnya sukar diusir pergi. Biarpun bayang duka merantai hidup ini, tapi aku tetap rela.
Bukankah sudah berkali-kali kubilang, belajarlah jadi lelaki yang waras. Sekelumitpun tiada namamu di ruang hati ini. Tapi godaanmu mengekoriku walau di mana. Kau terus memburu, sedangkan dalam mimpi pun aku tak inginkan wajahmu. Biar didera ataupun dipaksa, namun hatiku tidak serapuh salju!
Akhirnya, Raihana begini dan Sufian begitu. Di manakah titik pertemuan mereka?
Pelakon Drama Bersiri Gemersik Kalbu terdiri dari Ayu Raudah , Aqasha , Neelofa , Faradhiya dan diarahkan oleh Feroz Kader.

SINOPSIS GEMERSIK KALBU 2 (mengikut sendiri dan diringkaskan)

Kisah Cikgu Raihana yang bercinta dan bertunang dengan Wan Ariffin. Wan mati lemas kerana menyelamatkan seorang budak. Cikgu Raihana pulak kehilangan seseorang yang sangat rapat dengannya, dia bergantung kasih dengan Wan Ariffin selama ini, dan keluarga Wan sangat baik dan menganggap Raihana macam anak kandung mereka.
Raihana tidak rapat sangat dengan ibu kandungnya sendiri, malah hubungan dia dan ibunya sangat kekok.Raihana melanjutkan pelajaran secara sambilan dengan rakan baiknya Kak Shikin, mereka menumpang tinggal di rumah Aunty Zarina, di situlah dia kenal pula dengan Sufian.

Awal perkenalan, Raihana tidak berapa suka dengan penampilan dan tingkah laku Sufian. Tetapi Sufian sudah jatuh hati pada Raihana. Raihana masih lagi tak dapat melupakan cinta pertamanya iaitu Wan Arifin. Raihana yang tak suka kepada Sufian bertekad nak pindah rumah kerana benci kepada Sufian. Sufian mula memasang perangkap supaya Raihana dapat dikahwininya.
Akhirnya Raihana dan Sufian berkahwinlah juga..sepanjang menjadi isteri kepada Sufian, dia melihat kebaikan dan keikhlasan Sufian sebagai suaminya. Mungkin timbul rasa kasih sayang kepada Sufian dan Raihana terpaksa jugak menjaga Sufian di hospital ketika Sufian sakit.
Setelah Sufian sihat, Raihana kena pula jaga ibu kandungnya yang jatuh sakit pulak walaupun ibunya melayan dia dengan kasar. Raihana cuba merapatkan hubungan renggang selama ini dengan ibunya.
Sufian sedar Raihana masih lagi teringatkan cinta pertamanya, mampukah Sufian mengalihkan kembali cinta Raihana kepadanya, Sufian cuba menduga cinta dan kasih sayang Raihana.
MASIH ADAKAH CINTA BUATKU-TAGLINE

Nota tangan:
☞ Korang semua jagan lepaskan peluang k tengok citer nie kat TV3
☞ Tapi aku rasa citer nie x leh calen NORA ELENA.. Betol ker? sebab x der hero pujaan malaya AARON AZIZ.
☞ MAYBE CITER NIE START 3 DISEMBER KOT..
kredit gambar pak google dan bloger2 yer.. mekacih

Sampai disini sahaja coretan ku.. happy reading <3




_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

2 orang bertuah nak mengomen:

yaya nazeerah said...

alah weh, dah start ke?

*!Life Cik AniS1190 *! said...

yaya: belom agy. bulan 1 baru start... ko cuti bila wei..